Joshua Tree NP - Reisverslag uit Parker Strip, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Joshua Tree NP - Reisverslag uit Parker Strip, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Joshua Tree NP

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

16 September 2015 | Verenigde Staten, Parker Strip

Gereden 378 km

Temp 35 graden (om 19.00uur nog 32gr)
Overnachting bij Fox RV resort Parker Arizona

Alle stress van gisteren heeft bij Ruud geresulteerd in een nachtje migraine. Gelukkig zijn we daarna wel weer even in slaap gevallen en vanmorgen werden we rond 7.00uur gewekt door een zonnetje. In afwachting tot het gordijntje van de camper naast ons openging, werd alvast koffie gezet en alle verzorgingsrituelen afgewerkt. Al snel daarna volgt het "goedemorgen" en kan de ontbijttafel buiten worden gedekt. Gezellig zo met z'n viertjes!
De route zal vandaag naar Joshua Tree NP (national parc) gaan en we moeten even zien waar we zullen uitkomen, omdat we gisteren hadden gehoopt al verder gereden te hebben.
Vandaag. Mag ik rijden en ik moet zeggen dat het alweer heel vertrouwd aanvoelt en heel leuk om te doen. Eerst nog een stuk over de snelweg 10 en voor we het weten nemen we de afslag naar Hw 62 naar de westelijke ingang van het NP. Na een bezoek aan het visitors center besluiten we om hier het park in te gaan en daarna de noordelijke uitgang te nemen. Op deze manier zien we alles wat we van het park willen zien en winnen we toch wat tijd om voldoende kilometers te kunnen maken. Er is nog zoveel te zien!
Bij de Hidden Valley lopen we een trail langs enorme stapels stenen en diverse struiken
Het is erg heet, maar we maken netjes het rondje af, volop fotograferend. Ook de skull rock wordt op de foto gezet om vervolgens onze koers te zetten naar de Hw 62. Als we het park verlaten zien we een bord langs de kant van de weg staan dat er de eerste 100 miles geen tankstation (of wat dan ook!) te zien zal zijn, dus maken we rechtsomkeert om eerst even te tanken. De RV had flinke dorst en zonder hadden we niet zover gekomen. Het vervolg van de Hw 62 naar het oosten is een eenzame, lange weg met aan beide kanten veel steentjes, zand en dorre struiken. Op enige afstand liggen wat bergen hier en daar, die de boel niet bepaald opfrissen. We maken wel de nodige kilometers, maar je wilt er niet bij stil staan hoe het zou zijn als je hier met pech kwam te zitten. Heet........
Even rond half 6 vinden we nabij Parker, Arizona een prima campsite aan de Colorado rivier.
Eerste rang, vlak aan het water. Deze oever is Arizona en de overkant is Californië en in het water ligt een drijvend café. Uiterst tevreden zitten we nu bij de camper, de zon gaat al onder. Om ons heen vliegen kleine vleermuisjes en de maan laat zich een klein stukje zien.
De koks staan in de keuken hun best te doen terwijl Jos aan zijn biertje zit en ik wat aan het schrijven ben. Dit is pas echt vakantie vieren.......

• 17 September 2015 - 10:07

Nanda:

Leuk om de verhalen weer te volgen. Jullie zijn op een goed moment vertrokken. Hier heel veel regen en wind. De herfst is begonnen.

• 17 September 2015 - 12:10

Mary:

Klinkt weer goed en gezellig
    Lekker genieten VAKANTIE