Sterrennacht - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Sterrennacht - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Sterrennacht

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

17 September 2015 | Verenigde Staten, Sedona

Gereden 461 km

Temperatuur 29 graden
Overnachting in de wildernis voor Sedona

eer een ongestoorde nachtrust gehad met als resultaat dat we pas om 7.30 uur wakker werden. Jos en Yolanda waren al eerder uit de veren. In een ochtend zonnetje hebben we heerlijk genoten van ons ontbijtje; een bodem foor de dag is weer gelegd. Aangezien we een full hook-up hadden, konden we de vuile voorraden even lozen. Na de dagelijkse veeg- en sopbeurt zijn we klaar om te vertrekken. TomTom wordt weer ingeschakeld bij de routebepaling., waar zouden we toch zonder zijn? Vandaag gaan we richting Havasu, Kingman (route 66) en mogelijk naar Flagstaff. We zien wel waar we uitkomen. Dat is nou het fijne van een campertrip, er moet niet zoveel, je bent vrij, want je hebt je huisje bij je.
Route 66 bij Kingman stelde niet zoveel voor. De oude huisjes/winkeltjes waren grotendeels vervangen door moderne commerciële ketens. Dan maar weer de Hw40 vervolgen in oostelijke richting. Een tweede poging deden we door de afslag te nemen bij Seligman, ook een stadje aan de historische route 66. Hier hebben we even een stop gemaakt en een aantal leuke winkeltjes, motoren, auto's, etc. op de foto gezet. Dit gaf meer sfeer waar we op uit waren.
Een kleine lunch aan de snelweg en daar gingen we weer. Het landschap is onderweg behoorlijk veranderd. Zagen we aan het begin van de dag droge grond met stenen, zand en droge bossages, nu is er plaats gemaakt door groene bomen en beboste heuvels en bergen. Dat beloofd in ieder geval schaduw als we weer moeten overnachten. Waar dat zou zijn is pas op het laatste moment bedacht en toch liep het weer anders. Vanuit Flagstaff. Zijn we zuidwaarts gereden om morgen te gaan kijken in Sedona. In de directe omgeving zouden in ieder geval 2-3 campgrounds moeten zijn. Bij het afdraaien van de snelweg naar een scenic road zijn we eerst maar weer even langsgegaan bij een visitors center. Hier kregen we echter te horen dat de campgrounds waarschijnlijk al volgeboekt zouden zijn, maar er waren bepaalde plekjes buiten de stad waar we vrij mogen kamperen, zolang we ons maar aan de regels houden ( geen kampvuur, geen vuil achterlaten). Aangezien we zelf alles aan boord hebben (water, eten en een bed) gaan we voor het avontuur. Na het tanken, rijden we weer even een stukje zuidwaarts terug naar de afslag die aangetekend is op een kaart van de overvriendelijke medewerkster van het visitors center.
We draaien van de weg af en zijn op zoek naar een zijweggetje van gravel. Daar mogen we staan als we willen, mits de parkpas achter de voorruit hangt. We slagen bij het tweede weggetje. De campers zetten we weer dicht bij elkaar en in de schaduw gaan we lekker luieren met een drankje. Jos en Yolanda zijn al aan de bik: aardappelsalade, sla en een varkenslapje. Ruud staat nog in de keuken (worteltjes, aardappel en een varkenslapje?) en ik kan ook zo aanvallen. De zon is inmiddels al onder en we zijn benieuwd welke dieren ons zullen omgeven deze avond/nacht. We staan net aan de kant bij een wildrooster..... Wel zien we alweer kleine vleermuisjes vliegen en de krekels zij hun koorzang ook al begonnen. De rest van de avond wordt met koffie en andere drankjes onder een geweldige sterrenhemel doorgebracht.
Er zijn hier veel meer sterren te zien dan in Nederland, je kijkt je ogen uit. Ook vallende sterren zijn bijzonder om te zien. Het gaat duidelijk afkoelen en de vestjes en lange broeken worden uit de kast gehaald. Morgen op tijd op, er is nog veel moois te zien.

• 19 September 2015 - 08:04

Mary:

Klinkt heerlijk
    Veel plezier

• 19 September 2015 - 10:44

Siemon:

gaaf verhaal weer, dank !! :-))