Grand Sedona - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Grand Sedona - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Grand Sedona

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

18 September 2015 | Verenigde Staten, Tusayan

Gereden 184 km

Temperatuur 27 graden
Overnachting: Grand Canyon Camper Village

Oww, het is nog vroeg! Dat komt omdat we aan een doorgaande weg bleken te staan met heel wat verkeer. Af en toe werden we hiervan wakker en om 6.30uur had ik het dan ook wel gehad met slapen. De buren waren nog niet wakker, dus na het aankleden zette ik alvast de tafels klaar in het zonnetje. Met een kop koffie in de hand was het even heerlijk genieten van het warmer wordende zonnetje. Na alle plichtplegingen vertrokken we noordwaarts richting Sedona, waarvan we gistermiddag een glimp op konden vangen.
Langs de weg waren diverse parkeergelegenheden om van het uitzicht te genieten. De rotsformaties waren uitgevoerd in diverse rode schakeringen en de zon speelde met de grillige vormen, die mooi afstaken tegen de blauwe lucht. De tijdsperioden zijn duidelijk van elkaar gescheiden door de variatie in kleuren.
Als we de weg vervolgen wordt het steeds groener om ons heen en aan onze linkerkant slingert een watertje tussen de bomen. De wegen stijgen gestaag tot een behoorlijke hoogte, de bochten worden scherper. Boven aan de weg nemen we de afslag naar een parkeerterrein waar we prachtig uitzicht hebben over de vallei onder ons. Grote roofvogels vliegen af en aan. Op het pad dat we volgens staan een aantal kraampjes waar een aantal indianen zelfgemaakte (?) sierraden verkopen. Ze hebben waarschijnlijk allemaal dezelfde cursus gevolgd, want de sierraden zijn praktisch allemaal hetzelfde.
Verder naar het noorden rijden we door de stad Flagstaff. Hier raken we elkaar even kwijt, omdat een aantal stoplichten tegenwerken. Doordat de walkie-talkie van Jos en Yolanda niet is opgeladen wachtte we tevergeefs op elkaar. Waar zou de ander zich bevinden? Gelukkig vinden we elkaar weer en de walkie-talkie wordt weer opgeladen.
De Hw180 brengt ons naar het noorden, op weg naar de Grand Canyon. Daar komen we rond 13.30 uur aan bij Grand Canyon Camper Village, waar nog voldoende plek voor een overnachting is. Als de campers op hun plek staan gaan we met de gratis shuttlebus naar de Grand Canyon. Aan het einde van de blauwe busroute stappen we uit. Er staat een lange rij mensen te wachten op de bus voor de rode route, dus we lopen vanaf hier een stuk van de zuidelijke rand van de canyon. Het is wat heiig, jammer maar helaas. Mogelijk dat we de foto's nog iets kunnen bewerken als we weer thuis zijn. Onderweg zien we nog wat elken ronddartelen tussen de bomen langs de weg. We vervolgen onze bustrip met de oranje routebus die naar het oostelijke deel van de Rim gaat. Hier wederom mooie plaatjes geschoten.
We krijgen honger en we gaan met de bus weer terug richting campground. Hier eten we bij Steakhouse Yipee-a-ee een warme maaltijd. Op tafel lijken koeienhuiden te liggen, maar dichterbij gekomen zijn het maar plastic tafelkleedjes. de bediening loopt in cowboykleding. Of ze daar nou zo blij mee zijn?
Na het eten nog een bakkie koffie en daarna tijd om een spelletje te doen. Vanwege de kou doen we dat binnen in de camper; het is ondertussen behoorlijk afgekoeld. Tijd voor slapen, Ruud ligt al op één oor, ik ga er ook lekker in. Welteruste, liefs.....

• 19 September 2015 - 17:43

Josje:

Leuk om zo even mee te touren, klinkt allemaal fijn en veelzijdig! Nog heel veel plezier en groetjes uit het Zaanse!

• 19 September 2015 - 18:59

Annemiek:

Wouhhh heerlijk om jullie verhalen te lezen, en roofvogels en bezonders dingen te zien. Nou broer en zus heel beel plezier xxxx

• 19 September 2015 - 21:01

Karl: