Bryce, So nice - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Bryce, So nice - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Bryce, So nice

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

21 September 2015 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Gereden 8,1 km
Temperatuur 26 graden
Overnachting: north campground Bryce

Het was een waardeloze nacht voor mij. Pijn aan de spieren die over mijn heup lopen, waarschijnlijk veroorzaakt door de stevige matras waarop wij slapen. Om 2.00 uur ben ik maar op de bedbank gaan liggen met de reserve slaapzak, dit ligt een stuk aangenamer, maar het is zo koud dat ik mijn jas heb aangedaan. Even gedommeld en daarna met slaapzak toch maar weer naar het grote bed terug gegaan. Dit was zeer welkom voor Ruud die het ook al aardig koud had gekregen. Om 7.30 uur werden we wakker van de wekker. We gaan op weg naar Bryce dat op maar 8 km afstand ligt van deze campground. Daar hebben we eerst een plekje gezocht op loop B van de north campground. Stek 43 en 44 hebben een mooi uitzicht, pickniktafel en een kampvuurring. Als de RV's weer op redelijk horizontaal vlak zijn gezet vertrekken we naar het visitor center, alwaar de shuttlebus vertrekt. We gaan eerst naar Sunset Point om daar de Navajo trail te gaan lopen. Bepakt met voldoende water, zonnebrand en camera's beginnen we aan de steile afdaling. Bryce bestaat uit prachtige, rood-witte zandsteen torentjes die zijn gevormd door zand, water en wind. Ze veranderen dus jaarlijks van vorm en van aantal. Het is licht bewolkt en dus de steile klim terug is redelijk goed te doen. In de meeste stukjes schaduw wordt even gestopt om op adem te komen, Jos lijkt hier geen moeite mee te hebben. Aan het eind van de klim kijken we nog even achter ons: we hebben het volbracht!
We lopen voor een drankje naar de Lodge, maar daar staan ze in de rij voor de lunch. Aangezien we geen behoefte hebben aan een grote maaltijd lopen we door naar de General store, waar we pizza eten met wat drinken erbij. Dat smaakte best. Hier pakken we de bus terug naar de campground. De mannen gaan naar de RV's om een koud biertje te pakken, de dames kijken nog even een film bij het visitor center.
Even later blijkt er toch behoefte te zijn aan hout voor het kampvuurtje vanavond. We lopen de campsite af en kunnen binnendoor in een paar minuten lopen naar de Store. Op de terugweg rapen we nog wat dennenappels en gaan beginnen aan de voorbereidingen voor het diner. In de laatste zonne-straaltjes zitten we nog even wat voor we gaan eten. Morgen gaan we weer rijden, ditmaal westwaarts.

• 22 September 2015 - 07:47

Ludga:

wow, wat een mooie omgeving. wat een foto's.