Zion - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Zion - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Zion

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

22 September 2015 | Verenigde Staten, Springdale

Gereden 137 km
Temp. 32 graden
Overnachting: Zion RV Campground Springdale

Het was een heerlijk rustig plekje, we hebben heerlijk geslapen, pas na 7.00uur wakker. De tentjes kampeerders zijn al druk hun tent aan het inpakken en hun autobaan het volladen. Dat lijkt me elke dag een heel gedoe. We ontbijten weer in de camper, vannacht was het 6 graden, dat zou je overdag niet zeggen, dan loop je te puffen van de hitte. We nemen afscheid van Bryce en gaan weer richting het zuiden naar Zion. Het is gelukkig maar twee uurtjes rijden en dat komt goed uit als we verzekerd willen zijn van een plekje op de campground in Springdale. Als we de afslag westwaarts hebben genomen verandert de omgeving al weer snel. Hoge, rode bergen (ijzerhoudend) opgebouwd uit allerlei laagjes gaan aan ons voorbij. Bij de entree van het park kopen we een kaartje om door de tunnel te mogen. Voor de tunnel sluiten we aan in een lange rij auto's. Omdat de tunnel niet zo hoog is mag er per keer aan één kant een rij auto's de tunnel inrijden. Als we uit de tunnel komen zitten we direct in Zion. De weg gast sterk krinkelend naar beneden en boor we het weten staan we voor de ingang van de bestemming. Gelukt, we hebben een plekje voor twee nachten. Ook moeten we even een was draaien en daarom wissel ik een $10 billet. Het lijkt Las Vegas wel, ik krijg allemaal kwartjes terug. Voor de snelle rekenaar zijn dat er 40!! Ach, geld is geld. We hebben een plek waarbij we achter moeten insteken om op onze plek te komen. Eén boom heeft wat gevoeld, één camper ook, en de bestuurder kwam niet uit Almere, haha. Uiteindelijk staat alles weer zoals bedoeld en lopen we naar de bushalte. Bij het visitor center stappen we over op een shuttlebusje en we besluiten om een wandeling te maken naar de Emerald pools. Terwijl we het pad volgen schrik ik van een zwart-wit geringde slang die net naast het pad over de grond slingert. Je moet dus ook nog goed opletten waar je loopt. Van een hoge, steile rots valt water naar beneden dat zich verzameld in een watertje tussen hoge planten: de Emerald pools, prachtig om te zien. We staan een poos stil om dit hoed in ons op te kunnen nemen en daarna lopen we nog een stukje hoger naar de middle pool. We gaan hierna de tocht voortzetten richting de Grotto trail, een kleine twee kilometer langs een berghelling die uitkomt bij de volgende busstop. Aangezien er toen wel een biertje in zou kunnen bij de mannen namen we de bus naar de lodge en komen daar even bij. Ook de Weeping Rock bekijken we nog even. Hier komt ook weer water naar beneden maar dan druppelend. Er is veel beplanting op de rots die zorgt voor een mooi kleurenspel. Morgen gaan we de Narrows lopen en daarom houden we het nu voor gezien en gaan terug naar de RV's. We doen even een wasje en maken gretig gebruik van de gratis douchemuntjes.
We prikken een vorkje in The Spotted Dog, een restaurantje om de hoek. Niet heel veel keus en de prijzen zijn niet erg aantrekkelijk. Toch maken we de zit af en gaan tegen negen uur weer naar de campground om een vuurtje te stoken. Het begint te onweren, maar het zet niet door. Ik hoop dat het vannacht rustig blijft.

• 24 September 2015 - 08:24

Chantal:

Wat een prachtige foto's. Nog veel plezier.

Dikke kus uit almere