Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

24 September 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Gereden: 355 km
Temperatuur: 37 graden (in de schaduw!)
Overnachting: Kings Row trailer park Las Vegas

Het was een rustige nacht, althans voor ons. Jos heeft de halve nacht wakker gelegen van een tak die steeds over het dak van zijn RV schraapt. Helaas geen kettingzaag bij de hand...

Vandaag trekken we naar het zuidwesten. Gelukkig niet oostwaarts, want de tunnel waardoor wij op de heenreis kwamen is sinds gisteren afgesloten voor verkeer. We hebben dus geboft. De reis over de snelweg naar Las Vegas schiet lekker op. Maximum snelheid is 75 m/h, dat is goed voor ca. 110 km/u. Af en toe is er een mooi stuk bij, waarbij je tussen de bergen door rijdt en steil naar beneden dendert. Het rijdt niet vervelend in ieder geval. We slaan af naar state park The Valley of Fire. Het is er erg heet (47 graden in de zon) en zetten even een bakkie koffie. We besluiten toch maar weer naar de snelweg terug te rijden, omdat het gewoon te heet is om buiten de camper te komen. Als we LV naderen wordt de weg breder en drukker. We laten ons leiden door TomTom en komen uit bij Kings Row, een trailerpark met ook losse verhuur plekken. We worden door de eigenaar volop geïnformeerd over the Strip die we vanavond willen gaan bezoeken. Hij begeleid ons zelfs naar onze site. De middag brengen we door in het zwembad, Jos blijft liever bij de camper. Heerlijk verkoelend! In het zwembad raken we aan de praat met een Amerikaanse dame die ooit in Verona heeft gewoond. Haar man is kok en is ooit in Lisse geweest en is zeer te spreken over tulpen en klompen.
Na het eten gaan we met één camper naar The Strip en na een omweg kunnen we eindelijk parkeren achter hotel Paris. Of het klamme zweet nu van de hitte komt (het is nog steeds 27 graden om 22.30uur) of van deze hectische stad waar we niet de bedachte parkeerplek konden vinden.... Tjonge wat een drukte. Echt een Sodom en Gomorra waar het verschil tussen arm en rijk immens is. Er liggen veel dak- en thuislozen aan de rand van de stoep te bedelen voor wat geld en tegelijkertijd rijden enorme limo's en super Hummers voorbij. Overal licht en lawaai, waar je ook kijkt. We lopen het stuk tussen Paris en The Venezian aan beide kanten van de boulevard. We bezoeken laatstgenoemde en kijken ons ogen uit in het casino (nee, we zijn niet aan het gokken geweest) en zien de gondels door de kunstmatige grachtjes inclusief de Rialtobrug. De fonteinen van het Bellagio hotel deinen in alle richtingen mee op de muziek. Het Ceasar's Palace doet ook zijn naam eer aan en is een waarlijk bouwwerk.
Na een paar uurtjes hebben we het spektakel wel achter de rug. Via een veel kortere route,waar ook veel minder verkeer reed, zijn we zonder kleerscheuren weer bij de campground aangekomen. Las Vegas was leuk, maar één keer is voor mij genoeg.

In Nederland zou Yolanda nu jarig zijn, kus kus, van harte hoor! Morgen vieren we het hier....

• 30 September 2015 - 12:00

Mary:

jammer niets gewonnen?
    Geniet er maar lekker van!