Death Valley - Reisverslag uit Panamint Springs, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Panamint Springs, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Death Valley

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

25 September 2015 | Verenigde Staten, Panamint Springs

Gereden 356 km
Temperatuur 39 graden
Overnachting: Panamint Springs Resort

Vanmorgen vroeg hoorde ik al het geraas van het verkeer op de snelwegen. Las Vegas is een grote stad met een enorm onoverzichtelijk wegennet. Je mist snel een afslag en voor je het weet zit je weer op de Strip en rijdt je langs het vrijheidsbeeld. Zonder TomTom zouden we nergens zijn.
Na een 20 minuten zijn we de stad uit en gaan westwaarts richting Death Valley. Het is best een eindje rijden, maar met de airco aan is dat geen probleem. Ik had me deze omgeving anders voorgesteld, als een grote uitgestrekte vlakte met veel stenen en zand. Daarentegen rijden we door een gebied met aan weerszijden glooiende bergen zonder steile hellingen, in bruin, beige, groen en grijstinten. In de vlaktes daartussen veel stenen, droge grond en af en toe een struikje. In de schaduw van de camper maken we een foto en eten een stukje verjaardagstaart die Yolanda gisteravond heeft gekregen voor haar verjaardag. We meten de temperatuur in de schaduw: 40 graden! Alleen als je echt naar buiten moet ga je, anders blijf je in de RV (airco). Je moet er niet aan denken dat we nu pech zouden krijgen, aiai. We stoppen nog bij Badwater, dat zijn naam eer aandoet. Er ligt nog een kleine plas water, de rest is ingedroogd en vormt nu een groot zoutveld. We zitten nu ruim 85,5 meter onder zeeniveau en dit lage punt zorgt ook voor de hoge temperatuur.
Op zoek naar een kampeerplek rijden we door de hitte naar het noordwesten. Even voor Panamint zien we links van de weg een zandstorm kronkelend als een tornado over de droge grond. Plots steekt deze de weg. De RV van Yolanda en Jos krijgen de volle laag, wij rijden er net achter en zien dat het gelukkig allemaal net goed gaat. De storm raast aan de andere kant van de weg verder.
Nog geen 100 meter verderop zien we een campground. De volgende mogelijkheid is zeker op 1 uur rijden afstand, dus we gaan hier ons kamp opslaan. Geen directe schaduw, maar wel met elektra, waardoor de airco zijn werk kan doen.
Straks een BBQ en hopelijk wat afkoeling als de zon ondergaat. Gelukkig is er ook een douche.....

• 26 September 2015 - 18:35

Annemiek:

Wou wat een verhaaltje weer, en stuur ff wat warmte hier na toe hahaha jullie kunnen wel wat missen.. En Jolanda van harte gefeliciteerd en geniet van de taart.

Nou kanjers heel veel plezier.
    Dikke kus van ons