King's NP - Reisverslag uit Pinedale, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu King's NP - Reisverslag uit Pinedale, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

King's NP

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

30 September 2015 | Verenigde Staten, Pinedale

29 september 2015

Gereden: 125 km
Temperatuur: 24 graden (bewolkt)
Overnachting: Azalea campground Kings NP

De stad is al vroeg in rep en roer; het verkeer is als een dreun op de achtergrond aanwezig. Er zijn al enkele auto's vertrokken, waarschijnlijk naar het werk, want dit RV-park is gedeeltelijk ook bedoeld voor trailers. Vanmorgen zag ik een jongeman met een tandenborstel in zijn mond, al poetsend richting de wc's lopen op blote voeten. Hygiëne is naar mijn idee ver te zoeken; je wilt niet weten hoe de meeste toiletten eruit zien. Na 10 minuten gaf de jongen het op, het hokje zat nog steeds op slot en dus liep hij weer terug. Dit speelt zich af terwijl wij rustig aan ons ontbijt zaten.

Vandaag rijden we de Hw180 naar het oosten. King's en Sequoia NP liggen bijna op dezelfde hoogte als Death Valley, maar het is vandaag erg bewolkt en dus wat frisser.
Na een 50 km komen de eerste bergen uit de nevel opgedoken. Het is nog op afstand, maar het idee is al weer aantrekkelijk. Het is één rechte weg die van 4-baans snelweg overgaat in een enkele rijstrook per rijrichting. Na een tijdje gaan we langzamerhand steeds hoger de bergen in en komen uit bij ca. 5000 ft. Het uitzicht van een parkeerplek is matig, het had mooier kunnen zijn als het weer wat meezat. Bij de entree van King's NP zien we dat er nog twee campgrounds beschikbaar zijn, eerst dus maar een plekje zoeken. We komen uit bij Azalea cg. en er is plek zat. We kiezen een vlakke site en doen braaf het geld in een envelopje.
In het visitor center krijgen we te horen dat er geen shuttle busjes rijden, omdat het seizoen net is afgelopen. We moeten dus zelf met een camper naar de bezienswaardigheden. We kijken nog even een filmpje en gaan daarna op pad. Als eerste gaan we naar de Grant cove. We lopen een route die langs allemaal grote sequoia's leidt en gróót zijn ze. De grootste die hier staat kun je alleen met 20 personen omarmen! Deze generaal Grant staat er dan ook al langer dan 1700 jaar.
Na het bezoek aan deze giganten willen we naar een viewpoint, maar RV's mogen deze weg niet in. Daarom besluiten we te gaan lopen. De weg is steil en er lijkt geen eind aan te komen. Tomtom laat zien dat het verder lopen is dan we dachten en dus gaan we maar weer terug. Ik film nog even een grote bonte specht die naar hartelust aan het tikken is in de schors van een boom.
De rest van de middag brengen we sprokkelend door. Overal vinden we takken en natuurlijk dennenappels. Vanavond weer kampvuur; er is hier zat hout te vinden. Hieraan voorafgaand doen we eerst weer wat vlees op het rek en laten het boven kooltjes lekker garen. Koffie toe.
Alle etenswaren en artikelen die geuren moeten hier worden opgeruimd in beerproof containers. Deze metalen kasten zijn door beren niet open te krijgen. Ook het afval moet uit de RV; beren zijn erg handig geworden in het verkrijgen van wat lekkers. Zelfs ramen worden soms ingeslagen als er iets lekkers wordt geroken. Ik ben benieuwd of we vannacht iets horen.