Traptreden - Reisverslag uit Herceg-Novi, Montenegro van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Traptreden - Reisverslag uit Herceg-Novi, Montenegro van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Traptreden

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

04 Juli 2016 | Montenegro, Herceg-Novi

Maandag 4 juli

De laatste volle dag. Het is nu al weer erg warm en we hebben eigenlijk geen puf meer om iets te gaan ondernemen. Ook hebben we geen wensen meer op het lijstje staan, behalve dat we nog even ons boek uit willen lezen.
Het is vakantie dus is het gepermitteerd om lekker lui te zijn en alle restjes uit de koelkast nog even op te maken. Geheel geen straf dus.
We kiezen voor het zwemmen vandaag voor het kleine zwembad aan de voorzijde van het appartement. Daar kun je nog wat in de zon liggen en bovendien zwemmen er al enorm veel vliegjes in het grotere zwembad. Alhoewel zwemmen, de meeste liggen doodstil wat te drijven. Gelukkig hebben we ons goed ingesmeerd met (anti) zonnebrandcrème en zo lang kun je het toch niet volhouden in de zon. Helaas zijn er hier geen parasolletjes. Zo komen we de dag door.
In de avond besluiten we weer uit eten te gaan in Herceg Novi. De vorige ker hebben we ver moeten lopen voor we bij de haven kwamen, dit keer kopen we een parkeerkaart en hoeven alleen af te dalen. Op zoek naar restaurant Tri Lippe, die bij de Tripadvisor boven aan het lijstje van beste restaurants staat. Na heel veel traptreden, dan heb ik het over minimaal 300 treden, staan we plots voor de ingang. Mazzel, we hebben niet eindeloos hoeven zoeken. Ruud besteld zeewolf en ik hou het bij een gegrilde biefstuk. Het smaakt ons prima en het is best een gezellig terrasje onder de bomen. Ook best druk bezocht. Het dessert nemen we op de terugweg, nadat we ongeveer de helft van het aantal traptreden omhoog zijn geklommen. Mooi excuus om weer even uit te puffen. Voor een €3,60 hebben we allebei een flinke coupe ijs en als service ook nog een glas koud water ernaast. Dat is natuurlijk weer een fooitje waard.
We hebben de weg naar de auto weer overleefd, maar ik kan je zeggen, dat het niet meeviel. De calorieën van het ijs zijn er in ieder geval weer af.
Gelukkig kennen we het steile, smalle weggetje naar het appartement inmiddels goed genoeg om weer veilig thuis te komen.
Buurvrouw Daniëlle vertelt ons dat we morgen niet om 10.00uur hoeven uit te checken maar pas rond kwart voor één. Dan hoeven we geen wekker te zetten en kunnen morgen op ons gemak de koffers inpakken. Rustig aan dus.