Beren! - Reisverslag uit Blue River, Canada van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Beren! - Reisverslag uit Blue River, Canada van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Beren!

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

03 Juni 2017 | Canada, Blue River

Clearwater Lake- Blue river
Gereden: 184 km

Om 7.45uur schrik ik wakker. Ik heb blijkbaar de wekker niet goed ingesteld, want anders was, al aan de koffie. Toch zijn we gelijktijdig met onze buren klaar voor vertrek. Het is nog voor 9.00uur als we de campground verlaten. Het is heerlijk stil op de hobbelweg en al snel zien we de eerste beer aan de linkerkant van de weg rond snuffelen. Hij doet zich tegoed aan de jonge, groene plantjes in de berm van de weg en stoort zich niet aan onze aanwezigheid. Om hem heen hangt een wolk van muggen. Langzaam komen we iets dichterbij zonder de beer te storen. Ook Jos en Yolanda naderen en kunnen nog volop foto's maken. Wij rijden alvast weer een stukje verder. Terwijl Jos en Yolanda nog staan te genieten van de beer, zien wij verderop vier beren de weg oversteken. We kunnen nog net wat foto's maken voor ze verdwijnen in het groen. We blijven steeds turen naar de berm van de weg, maar helaas zien we geen beren meer. Maar toch..... die we hebben gezien zitten in the pocket! De eerste waterval die we gaan bekijken is de Helmcken Falls. Deze is ruim 141 meter hoog, 23 mtr breed en valt recht naar beneden. Het water heeft de rots eromheen helemaal uitgehold als een kommetje. Het is een prachtig gezicht en het is nog heerlijk rustig (nog geen bus met touristen). De volgende stop is de Dawson falls. Deze waterval is niet hoog (18 mtr), maar wel erg breed (107 mtr). Er zijn niet zoveel plekjes vanwaar je foto's kunt maken, dus we zijn redelijk vlot weer terug bij de camper. Alleen nog de Spahats Falls en dan nog wat viewpoints. Deze laatste waterval is zeker de moeite waard. Minder hoog (73mtr), maar wederom een uitgesleten kom om de waterval. De steile rotsen hebben mooie kleuren, van rood tot bruin. Verder heb je hier een prachtig uitzicht over het wegstromende water. Weg van de muggen, wel met een voldaan gevoel: watervallen én beren gezien, get was zeker de moeite waard. Vlakbij het visitors centre eten we een calzone. We internetten nog wat en gaan dan weer op pad, linksaf Highway 5 richting het noorden. We eindigen de dag op de Blue River campground, waar we even een was doen en van de zon genieten. We hangen tot 22.00uur bij het kampvuur, dankzij de deet. Morgen richting Jasper.....

• 04 Juni 2017 - 08:41

Karl Veneman:

Mooie ervaring!

• 04 Juni 2017 - 11:58

Marcel:

Clearwater is indrukwekkend. Daar kan je je meerdere dagem prima vermaken. Moul Falls nog gezien?

• 04 Juni 2017 - 16:53

Caroline:

Dank voor jullie welkome reactie, heren.
    Clearwater is idd prachtig, Marcel, zoals zo veel plekjes waar we nog naartoe willen. Volgende keer nemen we 2 maanden vrij :-)