Uit de Rockies - Reisverslag uit Cochrane, Canada van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Uit de Rockies - Reisverslag uit Cochrane, Canada van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Uit de Rockies

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

09 Juni 2017 | Canada, Cochrane

Created with Outline

Radium Hotsprings- Cochrane Gereden: 258 km

Wat een absolute rust....ik kan je vertellen dat dat heel fijn wakker worden is. Als ik vanuit bed naar buiten kijk, heb ik vrij uitzicht en zie alleen bomen, en een licht bewolkte lucht. Zodra de deur van de camper open gaat voelt het best wat fris aan, dus kiezen we vandaag voor een zomerse lange broek en een T-shirtje. Aangezien de gympen nog niet droog zijn, trek ik maar mijn wandelschoenen aan. Zodra we de Sinclair canyon weer passeren begint het weer te regenen. Nu snap je dat we elk zonnestraaltje moeten pakken, want naar mijn idee hebben we tot nu toe meer regen gehad dan zonneschijn. Bij de Kootenay rivier drinken we een kop koffie. Het waterniveau is na al die regen een stuk gestegen en er staan een groot aantal bomen in het water. Aangezien we deze weg gisteren ook al hebben gereden, tuffen we redelijk snel richting Canmore om te tanken. Het is gelukkig weer droog geworden als we de Highway 1A nemen richting het oosten. Dit is een weg waar industriële bedrijven aan gelegen zijn. We hebben de Rockies onze rug toegekeerd en het landschap maakt plaats voor groene heuvels. De river Bow blijft met ons meereizen richting Cochrane, waar we een plekje op de campground gaan zoeken. Die vinden we op de Bow Riveredge campground aan de buitenrand van het dorp. Ze hebben alleen full hook-ups, we hebben weinig te kiezen. Als we onze RV op onze plak willen rijden, blijkt de site behoorlijk groot te zijn. Alle plekjes worden gescheiden door een boom en een paar heggetjes. En heeft een eigen grasveldje met picknick tafel. Zodra we helemaal geïnstalleerd zijn gaan we lekker in het zonnetje zitten met een drankje. Er staat wel een behoorlijk windje, maar mogelijk hoort dat in dit gebied. Een uurtje later momt er een enorme camperbus aangereden en parkeert op het plekje naast ons. Wat een gevaarte zeg.... De eigenaar, een 70-plusser met een heupprobleem, moet nog wat meer naar voren rijden, omdat hij anders zij slide-out niet kan uitschuiven. Na enkele minuten raken we dan toch even aan de praat. Zijn RV is 45 foot lang (= 15 meter) en daarachter hangt nog een personenauto. Meneer vertelt dat hij gepensioneerd is en in zuid Alberta woont, in Medicine Hat. Hij toert nu lekker door Canada en geniet hiervan. Tja, dat zou ik ook doen, denk ik. Na een BBQ gaan we nog even een wandeling maken richting de winkels. Het is ongeveer een klein half uurtje lopen, dat is prima, want we hebben niet veel beweging gehad vandaag. We zijn voor het donker weer terug en lezen nog wat. Weer een dag om, we hebben nog 3 volle dagen...

• 10 Juni 2017 - 10:01

Marcel:

Maak er nog wat van de laatste dagen. Writing om Stone prov park is nog aan te bevelen!

• 10 Juni 2017 - 16:57

Caroline En Ruud Weeda:

Dank je wel, Marcel. Er is nog genoeg moois te zien hier in Canada. Writing on walls ligt hier 360km vandaan (en dan natuurlijk ook nog terug). Iets uit de richting... we'll take it slow