Blauwe lucht, korte broek - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Blauwe lucht, korte broek - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Blauwe lucht, korte broek

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

24 September 2018 | Verenigde Staten, Auburn

Maandag, 24 september 2018

We hebben vandaag bewust lang uitgeslapen, 9.30uur ging de kachel en het koffiezetapparaat aan. Toch wel luxe hoor als je elektra hebt. Vanmorgen brood en american pancakes bij het ontbijt, een goede start voor de dag. Ondanks dat we probeerde tijd te rekken gingen we om 1130uur de weg weer op. We hebben besloten om eerst de propaantank te gaan vullen, zodat we
dat van ons lijstje kunnen schrapen. Bij het tankstation in Enumclaw weet een dame mij te vertellen hoe ik moet rijden naar tractor supplies, een bedrijfje dat mij hieraan kan helpen. En we hebben het adresje gevonden en de tank zit weer mutje vol. Voor de laatste twee nachten hebben we een plekje gereserveerd in Auburn, ongeveer een half uurtje rijden naar Roadbear, het RV rental station. Als we woensdag rond 8.30uur weggaan, zijn we na het tanken, nog ruimschoots op tijd. Je weet tenslotte niet wat er allemaal kan gebeuren (files,pech, etc).
Als we om 12.00uur aankomen staat er een groot bord op de weg FULL, er is geen plekje meer vrij. Blij met de reservering die we gemaakt hebben, parkeer ik op de algemene parkeerplaats (day use) en we lopen even de campground op om te kijken of ons plaatsje al beschikbaar is. Er staat nog steeds een RV en twee auto’s op site 16, ze mogen daar staan tot 13.00uur. Tot die tijd zitten we lekker in het zonnetje op een boomstam die voor de camper van de host ligt. Wij zijn vroeg en hebben geduld. Om 13.00uur gaat de host naar de site en vijf minuten later zien we de mensen vertrekken die tot op de laatste minuut even staan. De host vertelde dat ze niet van plan waren om al weg te gaan, maar dat hij ze daarom boos heeft weggestuurd.
Het is de hele dag al erg zonnig en warm, dus we gaan daarvan lekker genieten: korte broek aan, slippers aan, zonnebrand, stoeltje , boekje, drankje, klaar. Later in de middag maken we een wandelingetje. In dit bosrijke gebied ligt een parcours voor frisbee wedstrijden. Daarachter loopt de White River, dezelfde waaraan wij stonden in Mount Rainier NP. Het is een mooie omgeving en af en toe blijven we even staan kijken bij het frisbee gooien, een hele kunst hoor!
Plots roept Ruud “pas op, je staat bijna op een slang!” en ik spring alsof er 10 muizen over mijn voeten lopen. Ik zie nog net links een slang weg kruipen naar het gras, een niet al te grote bruine. Heb ik weer! De hele vakantie loop ik naar beneden te kijken om te kijken waar ik loop, loop ik op een asfaltweg, stap ik bijna op een slang! De host vertelde later dat er geen gevaarlijke slangen in Washington leven, dat stemt gerust.
We bestellen nog wat firewood voor een kampvuurtje vanavond, het wordt met een golfkarretje gebracht. Het vuur is lekker warm en de zon is nu bijna onder. Morgen nog even genieten van het goede weer hier en dan poetsen....

Gereden: 30 km
Overnachten: Game Park Wilderness campground (25 dollar)

• 28 September 2018 - 07:16

Jan En Lilo:

Wij wensen jullie een behouden terugreis en veel dank voor de verslagen!

• 29 September 2018 - 21:51

Dorien:

Lekker hoor, weer mooi weer!
    Weer van de schrik bekomen?
    Geniet er nog effe van, xxx

• 29 September 2018 - 21:54

Dorien: