Grote schoonmaak - Reisverslag uit Calgary, Canada van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Grote schoonmaak - Reisverslag uit Calgary, Canada van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Grote schoonmaak

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

12 Juni 2017 | Canada, Calgary

Drumheller-Calgary
Gereden 178 km

De zon schijnt, er staat wel een poepie wind, maar dat geeft niets. Zoals eerder genoemd, moeten we vandaag weer richting Calgary, zodat we op ons gemak de campers kunnen schoonmaken en we niet zo ver hoeven te rijden naar Fraserway. De weg terug is een eitje, het staat hier goed aangegeven welke kant je op moet. Eerst kijken We bij Blazac campground. Deze ligt pal aan de snelweg en aan de andere kant loopt een spoor ook direct naast het terrein. We zoeken verder. De volgende is Calaway, waarvoor we nog wel een kilometer of 40 moeten rijden. Ach, we hebben nog tijd genoeg, dus gaan we op pad. Onderweg komen we weer een bordje tegen Symons Vally RV park. We rijden wat heen en weer en vinden uiteindelijk de bedoelde campground. Helaas zien we niemand bij het kantoortje waar je zou moeten inchecken. Na een tijdje komt de eigenaresse vragen wat we komen doen. Zij meldt dat de campground sinds afgelopen januari al gesloten is, omdat de kwaliteit te laag was. Jammer dat ze het bord aan de weg niet verwijderen...... Ze adviseert ons naar Balzac of Calaway te gaan; dan toch maar weer verder op zoek naar Calaway. Het park ziet er verzorgd uit, maar het is er erg stil. Het naastgelegen familiepretpark Calaway is duidelijk nog niet geopend, daarvoor is het té stil. We hebben een mooi plekje, veel zon en ook bomen voor de nodige schaduw. Wifi is wel aanwezig, maar hiervoor betaal je apart en de bandbreedte is minimaal. We gaan eerst maar eens genieten van de zon, daarna tijd genoeg om schoon te maken. Mijn gehaakte hesje is af en deze past ook nog. Thuis weer een nieuw project bedenken... Alle kastjes worden leeggehaald, een grote vuilniszak wordt beetje bij beetje gevuld. De koffie en de flesjes water die we overhebben hebben we gedoneerd aan een ouder echtpaar uit Canada, die met een klein busje een rondreis maken. Gary was er erg blij mee en vertelde een zwager te hebben in Hoogeveen. Ach de wereld is zo klein..... elke Canadees heeft wel een familielid in Nederland wonen. De vrouw van Gary geeft me een hug en ik ga weer terug aan de schoonmaak. We hebben hier twee nieuwe koffers gekocht, we kunnen dus direct alles inpakken. De camper wordt helemaal gereinigd en we hoeven morgen nog maar weinig te doen. Kleding ligt klaar, de ontbijtspullen nog in de koelkast en de koffie staat klaar om gezet te worden (we gebruiken natuurlijk een fluitketel en een filter). Tja, het zit er bijna weer op. Ik zet de wekker, want er is een straks reisschema gemaakt. We gaan de laatste nacht in.....nog even dromen.....