Mooie plaatjes - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Mooie plaatjes - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Mooie plaatjes

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

20 September 2015 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Gereden 266 km
Temperatuur 25 graden
Overnachting: Bryce Canyon Pine Resort

Vanmorgen ging de wekker om 7.30uur. De koffie werd gezet toen Ruud meldde dat het nog maar 6.30uur was. Heel raar; waren we dan nu al een tijdzône gepasseerd? Een beetje vreemd, maar we zijn in ieder geval op tijd wakker. En wat was dit een mooi plekje om te overnachten. Ook konden we hier weer dumpen en aanvullen.
We rijden zo'n 15 kilometer terug naar Page en slaan voor de dam linksaf de parkeerplaats op. De Glen Canyon Dam ziet er imposant uit. Aan de ene kant een prachtig blauw stuwmeer dat een eindje verderop 10-talle meters lager uitstroomt in de rivier. Wat een hoogteverschil! We rijden door naar de lower Antelope Canyon en parkeren onze huizen aan de rand van de parkeerplaats en lopen naar Kens tours, dat toebehoort aan een stam indianen. Zij zijn familie van een jong meisje dat bij toeval de canyon ontdekte en het land opkocht. Nu verdienen ze er goud geld mee. Een lange rij voor de kassa zorgt ervoor dat we nét op tijd kunnen aanschuiven bij de tour. Het is 10 minuten lopen naar het begin van de canyon die uit een aantal steile, stalen trappetjes bestaat. En dan begint het prachtige schouwspel; wat een vormen en kleuren, schitterend gewoon. Van paars, rood, oranje naar goudgeel en dat in golvende, kolkende bewegingen. Ik moet plots denken aan een "mooitje", een bijzondere knikker. Bijna aan het eind vd canyon zit een indiaan op een steen en speelt mysterieuze klanken op zijn houten fluit. Dat ontbrak er nog net aan. Via een aantal steile trapjes komen we weer boven de grond, nog vol van wat we hebben gezien. Dit hadden we zeker niet willen missen.
We rijden dezelfde weg terug als we vanmorgen zijn gekomen, alleen rijden we nu door richting Bryce. We overnachten op een served campground om alle camera's weer te kunnen opladen. We lezen wat mail en komen rustig de rest van de dag door. Er wordt alweer gekookt en vanavond volgt er vast weer een kampvuurtje.