Long Beach - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Long Beach - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Long Beach

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

06 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Long Beach

Gereden: 341km
Temperatuur: 31 graden
Overnachting: Golden Shore RV Resort Long Beach

Ik heb 1x een trein gehoord toen ik net wakker was. Dat is dus reuze meegevallen.
Na alle plichtplegingen, zoals wassen, aankleden, stofferen, dweilen, water en elektra afkoppelen gingen we naar "the office" om ons kampgeld te voldoen. Jeetje, ze gaan pas om 9.00 uur open, daar willen we niet op wachten. Visakaart nummer en handtekening achterlaten op een enveloppe en klaar is Kees (in dit geval niet letterlijk natuurlijk, want Kees is thuis bij Nel).
Vandaag volgen we zoveel mogelijk Hwy1 naar Los Angeles, waar we voor twee nachten een campsite hebben besproken. Dichtbij Carson, waar we donderdagochtend de RV weer moeten inleveren. Zo kunnen we morgen met de metro de stad in en hoeven we niet op tijd thuis te zijn.
De weg loopt het ene moment door heuvels en bergen, het andere moment weer langs de prachtige kust. Het valt me op dat hier zoveel groente wordt verbouwd, zoals kool, sla, asperges, wortelen, zelfs bloemkool en boerenkool!
Het zijn hier alleen voornamelijk de Mexicanen die de arbeid verrichten.
We drinken koffie aan het strand; dat is het gemak van de camper, gaan en staan waar je wil en altijd alles bij de hand. Na Santa Barbara kijken we uit naar Malibu. Deze stad is groter dan we dachten en staat vol prachtige huizen; strandhuizen wel te verstaan. De voordeuren zitten aan de straatkant, natuurlijk i.v.m. het parkeren en het uitzicht over de oceaan vanuit de woonkamer. Je mag hier nergens even parkeren en dan nog staan de huizen zo tegen elkaar aan gebouwd dat er niets te kijken valt. Ach, we genieten toch van wat we wél zien. Voor we het weten zitten we in LA. De Santa Monica pier is niet te bereiken met een camper, op afstand ziet het er erg gezellig uit. Misschien morgen met de metro? Ach, we zien wel. LA is zó groot.
We hervatten de trip naar Long Beach en komen op een enorm drukke snelweg terecht. Ik zou hier voor geen geld van de wereld willen wonen hoor. Iedereen heeft een auto, nou ja op die vele daklozen na natuurlijk. Gelukkig vinden we de eindbestemming. Het RV resort ligt in een havengebied van LA, in het zuidelijkste deel van de stad.
Wij kunnen twee nachten op dezelfde plek blijven, Jos en Yolanda kunnen morgen naast ons staan en krijgen nu een plekje naast het toegangshek. Er is een zwembad en een hotpool op het park, lekker want het is hier alweer een stuk warmer.
Jos en Yolanda hebben een ander plekje gekregen. Het toegangshek gaf teveel herrie. Even een nachtje zonder stroom en water, maar een stuk rustiger. Morgen, de laatste nacht, staan de RV's weer lekker naast elkaar. Voor nu even koffie en later nog een gezellig onderonsje. Jullie zo gezond weer op!