Fresno - Reisverslag uit Pinedale, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Fresno - Reisverslag uit Pinedale, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Fresno

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

28 September 2015 | Verenigde Staten, Pinedale

Gereden: 204 km
Temperatuur: 30 graden
Overnachting: Blackstone North RV park

Owww, wat stond onze camper vannacht scheef! Mijn hoofdeinde bevond zich gelukkig op het hoogste punt, maar ik heb meerdere malen mijn plekje weer moeten opzoeken. Ën naar het voeteneinde én naar links helde het behoorlijk. Dit resulteerde in een dekentrekkerij waar Ruud zich niets van herinnerde.
Elke ochtend worden de RV's aan kant gemaakt: geveegd en gedweild. We lijken wel "kampers"! Je kunt bijna van de vloer eten..
We gaan weer richting "The Village", de weg die we gisteren ook heen en terug hebben gereden. Het is een stuk rustiger op de weg, blijkbaar waren het gisteren toch weekendgangers. Op de viewpoints waar we gisteren niet konden parkeren, was het vanmorgen geen probleem. Na een half uurtje slaan we linksaf naar Glacierpoint. Aan het begin van de weg staat een bord: "no acces for vehikels over 30 ft."; wij zijn 30 ft lang dus dat moet nog net kunnen. De weg gaat met een groot aantal bochtjes omhoog, het uitzicht moet daar prachtig zijn. Na 20 km zien we weer een bord: "vehikels 30ft and up do return". Tja, wat moeten we nu? Wij vallen nu wél in deze categorie. We willen straks niet klem zitten in een haarspeldbocht en besluiten toch maar terug te gaan. Dit was (weer) een tegenvallertje. Tijd om Yosemite te verlaten. Onze koelkast/vriezer doet het al anderhalve dag niet meer, daar moeten we vandaag echt iets mee.
Het landschap verandert al gaandeweg, het heeft iets van Nederland. De bergen zijn links geheel uit het zicht en alles is vlak. Af en toe een boompje en in plaats van fris groen gras is het hier dor en geel. Weer een stuk verder staat een groot veld olijfbomen en wijnstokken. Daar is Chevron, het tankstation waar wij propaan en benzine kunnen tanken. Direct werkt de koelkast weer, een fijne gedachte. Nu alleen nog wat boodschappen doen in Fresno en dan op zoek naar een campsite voor deze nacht. Na twee nachten "droog kamperen" moet de apparatuur nodig worden opgeladen.
We slagen in alle opdrachten. De campground is niet erg gezellig, maar zeker functioneel. Morgen gaan we richting Kings NP.
We staan prima uitgelijnd en moeten rustig kunnen slapen.