Hèhè - Reisverslag uit Lawndale, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Hèhè - Reisverslag uit Lawndale, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Hèhè

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

15 September 2015 | Verenigde Staten, Lawndale

Dat was een enorm lange dag. Vanmorgen hadden we om 8.00uur afgesproken op Schiphol met Yolanda en Jos, onze reisgenoten dit jaar.
Na een kop koffie zijn we op ons gemakkie naar de gate gelopen, wat nog best even een tippeltje was. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig van United Airlines om 11.30uur richting het noordwesten. Er wordt dan gevlogen over Groenland, wat de nodige mooie plaatjes oplevert. Prachtig die ijsmassa's met hier en daar bergen, waar de stroompjes smeltwater naar beneden kronkelen tot het ware riviertjes zijn. Dan nog het zonlicht dat daar zorgt voor een mooie glinstering.
Iets verder, als we de het Canada deel achter ons hebben gelaten, verandert het landschap ik een lappendeken. Rechthoekjes groen, bruin, beige liggen aaneen af en toe onderbroken door een kronkelige rivier.
Om 14.30uur lokale tijd (21.30uur NL) landen we in Houston. Overal lange rijen voor de douane en bij de security stops en de tijd begint te dringen. Gaan we nog wel op tijd de volgende vlucht halen? Eerst nog even van een broodje ei afkomen. We hebben net een formulier ingevuld dat we geen eten meebrengen........ Achteraf blijk ik nog een pak koek, dropjes en natuurlijk de hagelslag in mijn handbagage te hebben, haha, even vergeten..... Gelukkig komt niemand erachter.
Om 17.18 vertrekken we naar Los Angeles en daar landden we om 18.45uur We zij al meer dan 22'uur in touw....
Ook het transport naar het hotel liep niet geheel vlekkeloos. Geen shuttlebusje te zien, hmmm. Een aardige Amerikaanse heeft voor ons gebeld met het hotel, er bleek een foutje te zijn met het telefoonnummer. Gelukkig duurde het daarna niet lang mee voor het transport voorreed. De hotelkamer is heerlijk ruim en van alle gemakken voorzien. Ondanks dat we bijna omvallen van de slaap nog even een bezoek gebracht aan Wendy's, we hebben alweer honger gekregen. Dan snel naar bed, doodmoe. Morgen weer lange dag voor de boeg.....

• 15 September 2015 - 08:05

Siemon:

Wat een prachtige beschrijving van jullie vlucht boven Groenland! Sterkte met bijkomen van de lange heenreis...

• 15 September 2015 - 20:48

Mary:

Geniet er maar lekker van!
    Jullie hebben het verdiend! Xx

• 15 September 2015 - 22:14

Annemiek:

Heee hoop dat jullie lkkr uitgerust zijn, en nu hup genieten van elke dag kijk uit naar de verhalen en foto's zo voel ik dat ik een beetje mee reis. Xx je zussie

• 16 September 2015 - 15:40

Petra:

Lieve luitjes,
    Wat kijken we weer uit naar de leuk geschreven verhalen. Het brengt ons weer terug naar de tijd dat wij in de VS waren.
    We wensen jullie heel veel plezier, en blijf vooral doorgaan met schrijven!!!! xxxxx