Toch nog een blauwe lucht - Reisverslag uit Enumclaw, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Toch nog een blauwe lucht - Reisverslag uit Enumclaw, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Toch nog een blauwe lucht

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

23 September 2018 | Verenigde Staten, Enumclaw

Ruud heeft het koud gehad vannacht, ik heb alleen maar als een blok geslapen. Nog steeds geen hert te zien als ik mijn gordijntje open doe, dat had ik nu toch wel een keer gehoopt. Wel een zonnetje dat ons begroet en dat is een welkome afwisseling waar we vrolijk van worden.
Als we net de boel gesopt hebben en we nog even het plekje waar we hebben gestaan willen vastleggen, blijkt dat we het erg hebben getroffen. Als we door het kreupelhout lopen, richting het water dat we horen, komen we op een geweldig punt te staan: uitzicht op mount Rainier met een volle top sneeuw en ijs en daarboven een strak blauwe lucht. Wie had dat nou gedacht. We genieten ervan met volle teugen en er zijn meer dan twee foto’s gemaakt kan ik je vertellen.
Onderweg is het erg druk met auto’s en dat is soms lastig als je lekker rustig aan wilt doen. Dat betekent regelmatig een plekje langs de weg zoeken om iedereen te laten passeren. Helaas zien we onderweg iets meer terug van de berg sneeuw en van de blauwe lucht, omdat er aan beide kanten van de weg hoge bomen staan. Ruud vindt de weg saai en heeft nog liever een snelweg. Dat ben ik dus niet met hem eens en gelukkig is er nu geen snelweg in de buurt.
We rijden tot we een melding van een campground krijgen die nog open is en belanden uiteindelijk in Enumclaw. De eerste afslag links nemen we en achter het plaatselijke rugbyveld ligt een kleine campground met ca. 30 plekjes voorzien van water en electra. We moeten morgen maar even een plekje vinden om het water te dumpen, maar voor nu volstaat dit prima.
Naar de eettentjes en de supermarkt is het ca anderhalve kilometer lopen. Jammer genoeg is er op het grootste deel van de weg geen stoep, dus Het is goed opletten waar je loopt. We halen een afhaalMaaltijd van de chinees en een softijsje bij MacDonalds en lopen daarna weer terug. Tijd om lekker in het zonnetje te gaan zitten met een boekje.
Er is weer internet dus de verslagen gaan weer op de post. De vakantie loopt alweer naar z’n einde, nog een paar daagjes....

Gereden: 85km
Overnachten: Enumclaw expocenter

• 24 September 2018 - 07:34

Dorien:

Wauw wat een uitzicht!

• 24 September 2018 - 11:53

José:

Het zit er bijna op: nog even genieten en een een goede vlucht naar huis.
    x