Sequoia NP - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Sequoia NP - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Sequoia NP

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

01 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Three Rivers

30 september 2015

Gereden: 70 km
Temperatuur: 24 graden (bewolkt)
Overnachting: Lodgepol campground Sequoia NP

Vandaag is een dag van "kalmpjes aan". We slapen wat uit en hoeven niet ver te rijden. King's NP en Sequoia NP grenzen aan elkaar en worden gezamenlijk beheerd . Aangezien onze camper 30 ft lang is (=ca. 9.1meter) kunnen we geen weg berijden met scherpe bochten; daar is de draaicirkel te groot voor. Daardoor kunnen we niet alles bekijken. Ook zijn doordat het seizoen gesloten is, enkele wegen afgesloten door onderhoud, maar ook door bluswerkzaamheden. Het is hier erg droog, waardoor een klein deel (ver van hier) geblust wordt.
We gaan dus naar Lodgepole visitor center en kijken daar een filmpje over beren. Hierna gaan we naar de gelijknamige campground om een plekje te zoeken. Alles zit mee dit keer en dus gaan we weer met 1 RV op weg naar Giant Forest om de General Sherman Tree te bezoeken. Vanaf de parkeerplaats is het bergafwaarts naar een kleine loop die oa. naar de beruchte boom gaat. Deze is hoger dan die van gisteren, maar heeft minder volume. Ach, de kniesoor die het verschil merkt. Bergafwaarts heen betekent de berg op terug. Ruud en Jos waren zo lief om Yolanda en mij op te pikken bij de veel lager gelegen invaliden ingang. Het scheelde in ieder geval veel zuchten en steunen.
Verderop is er alleen nog een museum, maar er wordt gekozen om terug te gaan naar de campground. Eerst natuurlijk weer wat hout verzamelen. Bij de camper gekomen doe ik even een handwasje; dat kan nog even lekker drogen in het zonnetje dat zich af en toe laat zien. Later lopen we nog even naar de lodge om te luisteren naar ranger Laura die van alles vertelt over eekhoorntjes in de omgeving. Best leuk!
Zo, net de macaroni achter de kiezen. Nu relaxen...
Na de macaroni was het tijd voor koffie. Het is hier om 18.30 uur al donker, dus de koffie werd genuttigd bij de vuurplaats rechts naast onze RV. Jos mist zijn gitaar, had hij hem nou maar meegenomen. In plaats daarvan gaan wij terug in de tijd met het benoemen van televisieseries uit de oude doos: Stiefbeen en zoon, De wrekers, Q&Q, en nog veel meer. Plotseling klinkt er aan de bosrand een hels lawaai. Ee staat iemand hard te schreeuwen en met een lepel op een pan te slaan! Ja hoor, een beer gesignaleerd. Het blijft daar nog even onrustig en we zien zaklampen heen en weer schijnen in het donkere bos. Brrrr, alleen de gedachte al dat er een beer naast je camper staat. Gelukkig zit al het lekkers weer in de container en zolang we bij het kampvuur zitten zullen wij niet lastig worden gevallen. Als het vuur uitdooft is het een ander verhaal; we gaan de camper in en kort daarna gaat het licht uit.
Ik dacht dat ik niets te vertellen had vandaag, haha. Welterusten en morgen veilig weer op.