Canon beach - Reisverslag uit Rockaway Beach, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Canon beach - Reisverslag uit Rockaway Beach, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Canon beach

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

06 September 2018 | Verenigde Staten, Rockaway Beach

Hmm, het was nog lekker warm onder het dekbed. Gordijntje open en nog even een kwartiertje genieten. Vannacht hebben we prima geslapen. Misschien dat het kampvuur hierbij een positieve rol heeft gespeeld; je zit toch wat in de vlammen te staren en van de warme gloed op je gezicht wordt je rozig.
Om 9.00 uur verlaten we de campsite om het statepark nog even te bezoeken. we starten op het noordelijkste puntje dat grenst aan de Colombia river. Vroeger een verdedigingswerk, momenteel wordt er een viswedstrijd gehouden op het strand. De twee vissers die ons passeren hebben niets gevangen en lopen bepakt en gezakt naar hun auto.
Bij het wildlife viewpoint worden we door een echtpaar aangesproken. Je hebt hier ook zo contact, we kletsen wat af. Het paar is geïnteresseerd in onze route en hebben natuurlijk ook de nodige tips voor ons. Zelf wonen zij in het oostelijk deel van Oregon. Ze hebben een dochter wonen in Port Ludlow, heel toevallig het dorpje waar wij onze eerste campsite aandeden. Als klap op de vuurpijl hebben zij ook een dag doorgebracht in de fietsstad Amsterdam. Het lijkt wel of ze dit zo ingestudeerd hebben, haha.
We stappen weer in en stoppen bij de volgende plek, een houten uitkijktoren met zicht op de riviermonding en de zee. Het strand ligt er verlaten bij, met deze bewolking had ik eigenlijk ook niets anders verwacht. Toch lopen we de hele dag optimistisch in een korte broek. Er ligt een scheepswrak op het strand, een volgende bezienswaardigheid waar we even stoppen. Voor we zuidwaarts trekken bezoeken we nog even de Fortificatie en het kampement van de militairen van toen. Halverwege wordt onze weg geblokkeerd door drie Elken en keren we zekerheidshalve maar om. Met die grote jongens (en meiden) wil je geen ruzie krijgen.
Tijd voor de stranden. Via de 101 rijden we naar het zuiden. Op de kaart staan een aantal stranden gemarkeerd die we gaan bekijken; Canon beach, Sunset beach, Tolovana beach. De afslag Canon beach staat goed aangegeven aan de weg. RV’s hebben ook hier een eigen parkeerplek. En we maken er dankbaar gebruik van om nog even een salade naar binnen te werken. Het is een klein dorpje met veel leuke kleine winkeltjes. De huizen en winkeltjes zijn hier voornamelijk uit hout opgetrokken en doen soms wat engels aan. Mooie uithangborden laten je weten wat er te koop is. Aan het einde van het kleine winkelstraatje, nog geen 150 meter van de parkeerplaats af, komen we op een doodlopende weg uit. Vanachter het hekje heb je een prachtig uitzicht over het strand en de oceaan. Enorme rotsen staan net voor het strand in het water, pelikanen vliegen net boven de waterspiegel langs en meeuwen rusten uit op de hekjes van het duin. dat is wat anders dan Zandvoort aan zee.
De bewolking neemt steeds meer toe en daarom besluiten we maar een plekje voor de nacht te zoeken, zodat we morgen, met mogelijk iets beter weer, kunnen genieten van de kust.
“RV park left at 4th street”, dus ik sla links af op de juiste plek en we rijden recht tegen een RV park aan. Het ziet er at sjofel uit, maar we zijn door onze vorige reizen ook wat mindere parken gewend geraakt. De eigenaar is niet aanwezig, maar de klusjesman helpt ons en er is nog wel een plekje vrij. Geen bomen of wat privacy, maar een grindveldje met wat beschadigde campers. Het lijkt Op het eerste gezicht een Tokkiedorpje, maar dit is een way of living. Mensen met een laag inkomen of met hoge onkosten (Gezondheidszorg is hier niet zo geregeld als bij ons), wonen vaak een bepaalde tijd in een trailer op een RV park. we zijn vandaag hun gast.
Het gaat erom dat we rustig een nacht kunnen doorbrengen, zodat we morgen weer onze weg kunnen vervolgen.
We eten wat, spelen een spelletje en maken dankbaar gebruik van het internet.
Voor vandaag laat ik het erbij. Ik heb wat last van hoofdpijn en ga mijn ogen rust geven.
Voor jullie allemaal alvast een fijne dag, hier is het net donker geworden.

Gereden: 116 km
Overnachten: Rockaway Beach RV park (39 dollar)

• 08 September 2018 - 11:22

Jan Glerum:

Weer bedankt voor dit bijzondere reisverslag. Ik heb steeds het gevoel dat ik met jullie mee mag reizen van achter mijn bureau
    Hartelijke groeten Jan. (En Lilo leest vaak mee!)

• 10 September 2018 - 21:33

Dorien:

Mooie verhalen den foto’s weer.
    Hopelijk was de hoofdpijn snel weg.