Crater Lake - Reisverslag uit Chiloquin, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Crater Lake - Reisverslag uit Chiloquin, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Crater Lake

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

11 September 2018 | Verenigde Staten, Chiloquin

Dit was een slechte nacht, ik heb de hele tijd liggen draaien en was wat benauwd. Ook mijn oordopjes beginnen op een gegeven moment “niet lekker” te zitten. Waardeloos hoor, maar ja, het wordt vanzelf weer ochtend en die slaap haal ik wel weer in. Terwijl Ruud uitgebreid gaar douchen, maak ik alvast het ontbijt klaar en ruim de camper alvast wat op. Zo, na het ontbijt alleen nog even een bezem erdoor en een dweil erachter aan en de boel is weer fris genoeg om verder te gaan.
Ook vandaag proberen we zoveel mogelijk de snelle wegen te vermijden en pakken de 99 naar het westen. Hier zinn de meeste akkers geel van de droogte. Degene die moeite heeft gedaan om te sproeien wordt u beloond voor zijn harde werk, deze akkers zijn mooi groen. Ook vind je hier veel wijnboeren en het nodige vee in de vorm van koeien en paarden. We rijden wee slingerend omhoog de bergen in, dat geeft mooie uitzichten.: over het algemeen dan, hier en daar is het nog wat heiig. Als we net een scherpe bocht hebben genomen steekt er plotseling een groot hert over. Ik gil, Ruud remt en het hert loopt rustig door alsof er niets aan de hand is. Tja, je zult hem maar op je motorkap krijgen!
De weg naar Klamath Falls is prachtig, je waant je af en toe op de Veluwe. Vanaf deze stad is het ongeveer een uurtje rijden naar Crater Lake NP, ons einddoel voor vandaag. Nu maar eens even lekker rustig aan doen en relaxen.
Net voor het park maken we alvast kennis met Annies Creek, een watertje dat in een dal loopt dat gevormd wordt door restanten van een uitbarsting van de vulkaan Mount Mazama. Deze vulkaan is 7700 jaar geleden tot uitbarsting gekomen en was van oorsprong 3600 meter hoog. Door de eruptie is de berg ingestort en hierdoor ontstond een enorme krater., een aldera. Door sneeuwval en regen is deze door de jaren heen gevuld geraakt met het zuiverste water. Er zijn geen rivieren die naar of van het meer stromen, het water is enorm puur en daardoor zo blauw.
Dit alles hebben we te horen gekregen tijdens een film in het visitor centre. Eerder hebben we alvast gezorgd voor een overnachting op de Mazama campground hier in het park. Het briefje op het klembord op ons plekje moet aangeven dat dit plekje is gereserveerd, maar voor de zekerheid zetten we ook nog een stoeltje neer. Beter teveel dan straks herrie om een plekkie.
Aangezien het vandaag nog zonnig is besluiten we toch alvast een stukje te gaan bekijken. Morgen is hier wat kans op regen, dus kunnen we nu nog wat mooie foto’s maken, dan hebben we die alvast. Als eerste gaan we naar Rim Village, een plek waar iedereen van het uitzicht komt genieten. De parkeerplaatsen zijn behoorlijk gevuld. Wij parkeren de camper weer bij alle anderen en wandelen naar de rand van de krater. Ahhhh, moooi! Iets meer zon erbij en het zou perfect zijn en ook wat warmer, want de korte broek is hier echt te weinig. Het water is inderdaad erg blauw en we moeten het uitzicht even op ons laten inwerken. Terwijl wij kijken naar het meer, dartelen er diverse chipmunks om ons heen, op zoek naar iets lekkers wat ze kunnen stelen. Het meer is ca. 10 bij 8 km in lengte/breedte en aan de linkerkant ligt een klein eilandje net voor de kraterrand, Wizard island. Eigenlijk is het een kleine vulkaan in een vulkaan. Nu nemen de west Rim, morgen doen we het hele rondje. De temperatuur daalt behoorlijk en het wordt echt koud. Ook hebben we ondertussen best honger gekregen en gaan wat eten bij Annie Creek restaurant. Ruud vis met patat en macaroni-cheese, ik gekruide kipfilet met patat en cornbread. Dat laatste moest ik toch eens proberen; het smaakt een beetje naar cake, niets mis mee. We tippen de jongedame en gaan terug naar de campground, het is wel weer genoeg geweest voor vandaag. vandaag skippen we het kampvuur, daar is het echt te koud voor hoor. hier gaat de kachel even aan en de gordijntjes dicht. Ruud knapt alvast een uiltje, terwijl ik me weer toeleg op het typen van een verslag. Ik weet niet of we dit morgen kunnen posten, tot nu toe is hier geen bereik..... de post was niet sneller geweest.....

Gereden; 268 km
Overnachten; Mazama campground (31 dollar)

• 12 September 2018 - 16:34

Anna :

Mooie plaatjes!

• 13 September 2018 - 05:16

Ramona:

Wat een mooie reis! Prachtig om te zien de foto's en het lezen van je reisverslag.

• 13 September 2018 - 15:26

Caroline En Ruud Weeda:

Het gaat hier allemaal prima! Lieve groetjes voor allemaal

• 13 September 2018 - 17:28

Dorien:

Wauw!!!!! Super mooi daar!

• 17 September 2018 - 05:16

Cynthia: