Koud, brrr - Reisverslag uit Chiloquin, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu Koud, brrr - Reisverslag uit Chiloquin, Verenigde Staten van Caroline en Ruud Weeda - WaarBenJij.nu

Koud, brrr

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ruud

12 September 2018 | Verenigde Staten, Chiloquin

Het is vannacht enorm koud geweest en we hebben elkaar menigmaal opgezocht onder de dekens (niet dat het bed zó groot is) om elkaar warm te houden. Vanmorgen stond de thermometer op 4 graden boven nul en we hebben meteen de kachel aangezet. Toen het een behagelijke 17 graden was zijn we onder de dekens vandaan gekomen voor een bak hete koffie. Rondom ons kamperen mensen in een tentje. Die moeten toch met een dikke laag kleding in hun slaapzak liggen. Dan ook nog met je keteltje water halen bij de kraan en aan de kook brengen.... nee, dat zie ik Ruud nog niet doen. Zelf heb ik vroeger veel gekampeerd en weet dus hoe het aanvoelt. Onze directe buurman is een fietser. Met grote regelmaat zie je fietsers op de doorgaande wegen, al dan niet met een knipperlichtje op hun helm of rugzak. Het lijkt me een hele sjouw elke keer.
We doen lekker rustig aan, we hoeven niet zover te rijden vandaag. We rijden weer naar de RIM en beginnen aan de oostkant. De eerste stop maken we voor de Pinnacles. De weg loopt na ca 9km dood en in de loop kun je parkeren. Het is een stuk rustiger dan gisteren. Het pad is ongeveer 1,3 km lang en we gaan elke keer een klein stukje verder. Het is een niet al te diepe kloof en aan de zijde waar we lopen staan allemaal torentjes, het lijken eigenlijk meer op koksmessen die met de punt naar boven staan. Op elk puntje is vanuit het binnenste van de aardlaag gas ontsnapt en daar is as door naar buiten gespoten. Elke keer as, weer en wind eroverheen en je hebt een pinnacle. Ruud zal vast wel een foto toevoegen.
We tuffen weer terug en kijken even op de campground die we zojuist zijn gepasseerd. Helaas is deze niet geschikt voor RV’s dus we zullen aan het einde van de rit weer terugkeren naar de campground waar we vannacht ook hebben gestaan.
Er zijn vele uitkijkjes langs de weg, af en toe slaan we er eentje over. We maken op een mooi plekje voor het gemak even wat hotdogs voor de lunch. Het is vandaag gelukkig droog gebleven en er zijn momenten geweest dat zelfs de zonnebrand er even aan te pas moest komen. Zodra we voor 30 dollar getankt hebben (je snapt dat je in een nationaal parc de hoofdprijs betaald) zoeken we opnieuw een plekje op de campground. Het plekje dat gisteren bezet was, is nu gelukkig vrij. Het is een grote plek, waar voldoende zon kan komen, zodat we de rest van de middag lekker wat lezen in het zonnetje. Rond half 5 gaat de zon weg en wordt het weer behoorlijk fris. We stoken alvast een kampvuurtje en vanavond gaat de “winterpyama” aan, want koud krijgen daar heb ik geen zin in.
Ruud staat weer op z’n kookplekje en ik houd het vuur nog gaande en maak het verslag. Een warme hap gaat er zo best in en ik weet eerlijk gezegd niet of het nog van buiten zitten gaat komen vandaag.
Morgen trekken we weer verder, dit keer richting Bend. Ik ga nog even blazen en wapperen.....

Ps. De tijd blijkt hier stil te staan, op mijn horloge is het al twee dagen 12.05uur. Toch maar op zoek naar een neiuw batterijtje.

Gereden: 90km.
Overnachten: Mazama campground (31 dollar)

• 13 September 2018 - 17:33

Dorien:

Wat een apart gezicht en wat een mooi meer(tje).

Hopelijk hebben de winterpyjama's de warmte gebracht die jullie hoopte.
    Wat het dan wel weer jammer maakt, of juist niet, dat jullie elkaar mss minder of zelfs niet op hebben hoeven zoeken in dat "mega" bed.